Az abszolút zene eszméje az 1800 körüli romantikus zeneesztétikában jött létre, a másfélszáz éven át meghatározta a hangszeres zenével - a "voltaképpeni" zenével - kapcsolatos elképzeléseket. A szövegektől, funkcióktól és még az empirikusan megfogható effektusoktól különvált - és ennyiben "abszolút" - zene, ahogyan ezt Wachenroder, Tieck és E.T.A. Hoffmann óta hiszik - az "abszolútum" sejtését közvetíti. Nietzsche még a wagneri zenedrámát is "abszolút" zenének tekintette, mivel (a "zenekari dallam") olyan zene, amely a drámai folyamatok "belső lényegét" mondja ki. Ezért nem túlzás, ha az abszolút zene eszméjéről mint zeneesztétikai alapfogalomról beszélünk, amelyet be kell mutatni, hogy megértsük: mi volt egyáltalán a zene a 19. században - abban a században, amelyből a hangverseny-repertoár legnagyobb része származik.
Megnevezés | Oldalak | Olvasás | Jegyzet |
Letöltés/ nyomtatás |
---|---|---|---|---|
Az abszolút zene eszméje - teljes könyv | 1-159 | |||
Tartalom - fejezet | 5-5 | |||
Jegyzetek - fejezet | 161-171 |
Ez a könyv összesen 171 oldalas, ennek 25%-a, azaz 42 oldal nyomtatható. Kérjük, vesszővel elválasztva adja meg azokat az oldalakat vagy tartományokat, amelyeket letölteni vagy nyomtatni szeretne, például „1, 3, 6, 23-25”; vagy kattintson a fenti táblázat egyes fejezetsorainak végén található ikonra.
A már korábban letöltött részeket az oldal alján a Letöltött/nyomtatott részek listában találja meg, onnan töltheti le, valamint nyomtathatja ki többször is.
Kedves Látogatónk!
Tájékoztatjuk, hogy a honlapon felhasználói élményének fokozása érdekében sütiket (cookie) alkalmazunk,
személyes adatait pedig az
Adatkezelési tájékoztató
szerint kezeljük. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához és személyes adatainak az
Adatkezelési Tájékoztató alapján történő kezeléséhez.