– Ti is izgatottak vagytok? – kérdezte Albrecht az Óxisz szigetére tartó hajón ülve.
– Igen, nem sokat hallottam még Óxiszról – válaszolt Tarkal. – Remélem, érdekesek lesznek a megoldandó rejtélyek.
– Abban biztos vagyok – erősítette meg Albrecht. – Azt hallottam, hogy él ott egy olyan nagymama, aki egyre csak fiatalodik. Igazán szeretném megtudni, ez miképpen lehetséges.
– Engem a sokszögalkotás fortélyai érdekelnek – tette hozzá Zsordi. – Úgy hallottam, hogy létezik egy olyan festő, aki utolérhetetlen a kacskaringós krikszkrakszok rajzolásában.
– És veszélyes ez a sziget? – kérdezte Tarkal. – Élnek ott boszorkányok, sárkányok vagy esetleg vámpírok?
– Szerencsére nem – nyugtatta meg Zsordi.
– Akkor vágjunk bele!
Óxisz mesebeli szigete matematikai feladványairól híres, amelyekkel a sziget lakói szórakoztatják az odatévedő vendégeket. A könyvben 13+1 fejezeten keresztül kalandozunk feladatról feladatra. A három jó barát – Albrecht, Tarkal és Zsordi – expedíciója a matematika sok területét érinti: van, amikor nyolcszöget kell felezni, máskor egy vasúti szerelvény optimális összeállításáról van szó, vagy éppen egy kétszemélyes játékban kell megtalálni a győzelemhez vezető stratégiát. A feladatokat 12 éven felüli, a matematika iránt érdeklődő diákoknak ajánljuk, de úgy véljük, a felnőtteknek is jó szórakozást jelenthet a fejtörőkön való gondolkodás. A kötet szerzői elméleti matematikusként végeztek az ELTE-n, és ma mindhárman középiskolások matematikai tehetséggondozásával foglalkoznak. Hogy így alakult, biztosan nem független a Dürer Versenytől…