A nemzetközi matematikai közvélemény szerint a matematikaoktatás és a matematikai problémamegoldás történetét két szakaszra lehet bontani. Pólya György előttire és utánira.
Ez elmondható magyarországi viszonylatban is. Pólya György jelentős befolyással volt a magyar matematikatanítás megújulására, a problémamegoldó didaktika kialakítására, a 70-es évek „új matek” mozgalmára.
„Igenis, a matematikaóra lehet érdekes és hasznos, és még több is: amint azt Descartes olyan szépen mondta, »hozzászoktathatja szemünket, hogy lássa az igazságot tisztán és világosan«. Szívből kívánom, hogy hozzanak a matematikaórák a magyar tanulóknak és tanítóknak több örömet, mint nekem hoztak annak idején, és ha ehhez ezen könyv hozzájárulhatna, az nekem okozna örömet.”
Pólya György (1887–1985) a zürichi és a Stanford Egyetem magyar származású professzora, számos matematikai terület művelője, a matematikai heurisztika és tanítás nagyhatású személyisége, akiről világszerte több intézményt és díjat neveztek el.
Megnevezés |
---|
teljes könyv 1-175 - pdf |
Olvasás |
fejezet 5-8 - pdf |
Olvasás |
fejezet 9-9 - pdf |
Olvasás |
fejezet 11-12 - pdf |
Olvasás |
fejezet 13-13 - pdf |
Olvasás |
fejezet 198-200 - pdf |
Olvasás |
fejezet 201-204 - pdf |
Olvasás |
Ez a könyv összesen 190 oldalas, ennek 25%-a, azaz 47 oldal nyomtatható. Kérjük, vesszővel elválasztva adja meg azokat az oldalakat vagy tartományokat, amelyeket letölteni vagy nyomtatni szeretne, például „1, 3, 6, 23-25”; vagy kattintson a fenti táblázat egyes fejezetsorainak végén található ikonra.
A már korábban letöltött részeket az oldal alján a Letöltött/nyomtatott részek listában találja meg, onnan töltheti le, valamint nyomtathatja ki többször is.
Kedves Látogatónk!
Tájékoztatjuk, hogy a honlapon felhasználói élményének fokozása érdekében sütiket (cookie) alkalmazunk,
személyes adatait pedig az
Adatkezelési tájékoztató
szerint kezeljük. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához és személyes adatainak az
Adatkezelési Tájékoztató alapján történő kezeléséhez.