Miért tanítanak matematikát? Kell-e különleges tehetség a matematika értéséhez? Miért fontos a megértésen alapuló tanulás? Mi a típusfeladatok szerepe? Tanítható-e a problémamegoldó gondolkodás? Nemcsak szakmódszertani kérdések ezek.
A szerző azt vallja, hogy a tanítás során nincs kizárólagosan „jó” megoldás. A pedagógia mesterségbeli kérdése azonban, hogy a tanár ismerje választási lehetőségeket, és tudatában legyen annak, hogy egyes döntéseinek mi lehet az előnye, illetve a hátránya. Az egy-egy témáról többféle véleményt is megfogalmazó dialógusok elsősorban a tanároknak, de gyermekeik matematikai fejlődését szem előtt tartó szülőknek is hosszú távon használható segítséget nyújtanak.
A szerző mint tanuló, mint tanár, mint kutató élte, követte végig az elmúlt négy évtizedben a matematikatanításnak és megújításának szépségeit, kínjait, buktatóit
Megnevezés |
---|
teljes könyv 1-462 - pdf |
Olvasás |
fejezet 7-9 - pdf |
Olvasás |
fejezet 11-14 - pdf |
Olvasás |
fejezet 467-471 - pdf |
Olvasás |
Ez a könyv összesen 476 oldalas, ennek 25%-a, azaz 119 oldal nyomtatható. Kérjük, vesszővel elválasztva adja meg azokat az oldalakat vagy tartományokat, amelyeket letölteni vagy nyomtatni szeretne, például „1, 3, 6, 23-25”; vagy kattintson a fenti táblázat egyes fejezetsorainak végén található ikonra.
A már korábban letöltött részeket az oldal alján a Letöltött/nyomtatott részek listában találja meg, onnan töltheti le, valamint nyomtathatja ki többször is.
Kedves Látogatónk!
Tájékoztatjuk, hogy a honlapon felhasználói élményének fokozása érdekében sütiket (cookie) alkalmazunk,
személyes adatait pedig az
Adatkezelési tájékoztató
szerint kezeljük. A honlap további böngészésével Ön hozzájárul a sütik használatához és személyes adatainak az
Adatkezelési Tájékoztató alapján történő kezeléséhez.